شناسهٔ خبر: 171801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

مشکلات اجرایی طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان برخوار رسیدگی شد

شورای مسکن در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت مسکن شهرستان برخوار به صورت ریزبینانه رسیدگی شد و مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و ... مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این نشست دو دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان برخوار به صورت ویژه بررسی و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان، در راستای رفع موانع اجرایی تصمیماتی اتخاذ شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص مباحث مطرح شده اظهار کرد: به طور کلی در این نشست وضعیت مسکن شهرستان برخوار به صورت ریزبینانه رسیدگی شد و براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن بررسی شدند.  

وی افزود: مطابق با گزارش هایی که ارائه شد در این شهرستان برای طرح های حمایتی مسکن شامل طرح نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در مجموع بیش از ۶ هزار نفر برای شهرهای دولت آباد، حبیب آباد، خورزوق، دستگرد، کمشچه، سین و شاپورآباد اقدام به ثبت نام کردند.  

قاری قرآن ادامه داد: پس از پالایش و بررسی های لازم از متقاضیان ثبت نامی، در حال حاضر افزون بر ۴ هزار و ۳۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند همچنین برای تامین اراضی مورد نیاز زمین هایی جهت الحاق پیش بینی شده است که در دست بررسی و پیگیری قرار دارد.  

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکونی در دست اجرا شهر دولت آباد بیان کرد: پروژه ۶۳ واحدی در حال اجرای تاسیسات و نازک کاری بوده که ۶۸ درصد از نازک کاری انجام شده است همچنین پروژه ۸۱ واحدی این شهر نیز در مرحله نازک کاری دارای ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در حال حاضر تعدادی نیز آماده بهره برداری شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان اظهار کرد: در این استان در مجموع افزون بر ۴۶۵ هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند و بیش از ۱۵۷ هزار متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای بیش از ۴۵ هزار و ۶۰۰ متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است، گفت: تا کنون بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه تعیین و افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه ها تعریف شده همچنین در حال حاضر برای بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی پروانه ساختمانی اخذ شده است.  

گفتنی است پس از اتمام جلسه شورای مسکن، سی و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان با حضور اعضا برگزار و در این نشست شهرداری دولت‌آباد در خصوص پروانه های صادر شده در بافت‌های ناکارآمد شهری، اقدامات صورت پذیرفته و پیشنهادات برای استفاده از ظرفیت‌ بسته‌های تشویقی احداث مسکن در بافت، گزارشاتی را ارائه کرد که با همفکری اعضا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.